Sociale media.

Social media is tegenwoordig voor veel mensen onmisbaar, ze vinden het belangrijk om te delen wat ze eten, wat ze dragen enzovoort.

Tuurlijk vindt ik social media ook belangrijk, maar het is voor mij niet onmisbaar. Zelf gebruik ik WhatsApp en Instagram het vaakste. Maar ook Snapchat en Facebook staat op mijn telefoon.

Wat vindt ik zo handig aan social media?
Het stukje communicatie is voor mij het meest belangrijk, ik vind het fijn dat je kunt video bellen, gewoon bellen en natuurlijk het sturen van grappi8ge gifs. Ook haal ik veel inspiratie van Instagram en Pinterest, en dan vooral voor mijn outfits.

De overige apps (zoals; Videoland, YouTube, Netflix) zijn vooral handig om tijd te doden, als je moet wachten of als je gewoon aan het chillen bent.

De nadelen die ik zelf heb ondervonden: Ik ben eerder vaak onzeker, jaloers en gefrustreerd geworden van meiden op Instagram die altijd knapper, slimmer, grappiger zijn als mij. Ook hebben ze meer vrienden, meer spullen en simpelweg gewoon een leuker leven. Althans zo lijkt het, tuurlijk weet ik inmiddels dat dat allemaal leugens zijn. en dat het heel makkelijk is om je leuker voor te doen als dat je eigenlijk bent.

Ook zie je vaak dat mensen verslaafd aan hun telefoon raken, zo zag ik laatst een jongentje van ongeveer 6 met een Iphone op zak. Ik vind dat heel gek en naar om te zien, en ik maak me dan zorgen over hoe hij later op zijn jeugd zal terug kijken. Ik heb het idee dat je de echte jeugd herinneringen nooit zo krijgen.
Naar mijn idee komt dit doordat de ouders het gemakkelijk vinden om maar gewoon een telefoon in de handen te drukken zodra het kind vervelend word. Ook dat komt door de verslaving van de ouders denk ik. Achja ieder zijn eigen manier, ik had het in ieder geval nooit gedaan.

Sociale media heeft tegenwoordig een grote invloed om het zelfbeeld wat mensen krijgen, dit komt doordat posts op sociale media niet realistisch is. Een perfecte huid, smalle heupen en dikke billen dit is ook de reden dat veel mensen botox, fillers of plastische chirurgie ondergaan. Om die onzekerheid voor jezelf tegen te gaan is het belangrijk dat je kritisch bent op de accounts die je volgt.

Ook nepnieuws komt steeds vaker voor, roddels. dit herken  je door de bron te checken. Als er geen betrouwbare of geen bron bij staat kun  je ervan uit gaan dat het artikel niet te vertrouwen is. Dit kun je ook herkennen door de foto's en video's eens goed te bekijken, vaak bij nepnieuws past de afbeelding totaal niet bij de tekst.
Zelf kom ik niet vaak nepnieuws tegen omdat ik sociale media niet gebruik als een informatie bron, door het nieuws op televisie te volgen weet je zeker dat je altijd goed zit.
xxx



Reacties

Populaire posts